Trencadís Literari

Museu de les Cultures del Món. Dimecres 29 d’abril a les 10h

///Trencadís Literari
Trencadís Literari2020-04-24T13:17:53+00:00

Project Description

El Cicle de Trencadís Literari, pretén analitzar la ciutat des de la perspectiva antropològica, a partir de les creacions artístiques que en parlen.

L’edició del Trencadís Literari d’aquest any 2020 està dedicarà a seguir el rastre de la capital catalana en els muntatges teatrals. Els protagonistes són un seguit de directors teatrals que parlen sobre les obres que han dirigit, creacions que sempre tenen com a escenari o com a protagonista la ciutat on vivim.

Condueix el cicle l’escriptor i periodista Martí Gironell, autor d’obres literàries com La força d’un destí, premi Ramon Llull de novel·la 2018. Ell va portar al museu el 5 de març passat el director Joan Lluís Bozzo per parlar sobre el musical Flor de nit, una obra de Manolo Vázquez Montalbán que estava ambientada en un cabaret del Paral·lel i que constituïa una repassada a la vida noctàmbula de la Barcelona dels anys 30 del segle passat.

El proper Dimecres 29 d’abril a les 10h , Carme Portacelli ens parla sobre L’Auca del senyor Esteve. 

Amb la col·laboració del dramaturg Pablo Ley, Carme Portacelli va portar a l’escenari del TNC una de les obres més conegudes de Santiago Rusiñol, però ho va fer actualitzant la trama i portant-la als anys del franquisme, amb una banda sonora a càrrec del músic Dani Nel·lo.

Segueix des d’aquí la sessió en directe a partir del dia i hora programat per el  museu.

 

Al 1997 per primera vegada el TNC encapçalava una renovada Auca del Senyor Esteve, una readaptació del clàssic que va tornar al meix escenari 13 anys desprès, al febrer del 2010.

L’auca del senyor Esteve, publicada com a novel·la l’any 1907 i representada per primer cop com a comèdia teatral el 1917, amb un èxit immens, és una de les obres cabdals del modernisme català i va ser la peça escollida per inaugurar oficialment el Teatre Nacional de Catalunya l’11 de setembre de 1997.

L’encarregada de comandar aquesta nova posada en escena del gran clàssic de la comèdia catalana va ser Carme Portacelli, que va aportar la vitalitat i l’enfocament irònic dels seus muntatges per oferir-nos el que ella descrigué com el retaule (més esperpèntic que naturalista) de la creació de la Barcelona moderna des del 1830 fins a més d’un segle després.
Una dramatúrgia que parteix de la novel·la sense deixar de banda la peça teatral, un grup extraordinari d’actrius i d’actors i cinc músics en directe dalt de l’escenari completaren aquesta producció.